ارائه مطالب آموزشي ، مهارتي و سوالات مقطع ابتدايي
آموزش ابتدایی 2
 
 
دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:مهارت,آسيب,احساسات, :: 12:25 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

1) به آسانی می توانند آنچه درونشان است، صادقانه بیان کرده و ابراز

 

     عقیده کنند بدون اینکه آسیب و لطمه ای به روابط آنها با دیگران

 

     وارد شود.

 

۲) بدون هرگونه رودربایستی و تهدید از دیگران تقاضا می کنند تا رفتار

 

    نامطلوب شان را تغییر دهند.

 

 



ادامه مطلب ...


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش

 

با اشاره به تغییر کتب درسی پایه سوم ابتدایی گفت : این تغییرات با

 

رویکرد شکوفایی فطرت صورت می گیرد .



ادامه مطلب ...


شورای عالی آموزش و پرورش جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی پایه اول دوره متوسطه اول (هفتم) را برای سال تحصیلی 93-92 تصویب کرد .

 

قرآن

 

2 ساعت

معارف اسلامی

 

2 ساعت

زبان وادبیات فارسی

 

4 ساعت

زبان عربی

 

2 ساعت

زبان خارجی

 

2 ساعت

علوم تجربی

 

3 ساعت

ریاضیات

 

4 ساعت

تربیت بدنی و سلامت

 

2 ساعت

مطالعات اجتماعی

 

3 ساعت

فرهنگ و هنر

 

2 ساعت

کار وفناوری

 

2 ساعت

تفکر وسبک زندگی

 

2 ساعت

در مجموع

 

30 ساعت

که در پنج روز هفته برنامه ریزی و اجرا خواهد شد



عناوين کتابهاي درسي جديدالتأليف پايه اول متوسطه اعلام شد

دبير استاد اجرايي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش از تأليف پنج جلد کتاب جديد پايه اول متوسطه در سال تحصيلي 93-92 خبر داد.
 



ادامه مطلب ...



طبق نظر زبان شناسان  تحول زبان فارسی حدود هزار سال پیش از زبان های هند و اروپایی دیگر نظیر فرانسوی جلوتر است. یعنی در حالی که زبان رودکی و فردوسی امروز برای ما قابل فهم است ، در هزار سال پیش زبانی به نام فرانسوی وجود نداشته بلکه گویشی از زبان لاتینی بوده که به تدریج جداگانه تحول یاقته و در قرون 12 و 13 میلادی صورت زبان پیدا کرده است که امروز به نام زبان فرانسه ی کهن  از آن نام برده می شود.

 

بنابراین اصل و منشاء آن کاملا  روشن است و واژه هایی که بعدا بر آن افزوده شده تاریخ دقیق و مشخصی دارد. ولی واژگان زبان فارسی آمیخته ای از زبان های : ایرانی ، یونانی ، آرامی ، عربی ، ترکی و زبان های فرنگی است .

سینوس ، کوسینوس ، تانژانت و کوتانژانت ، آپاندیس ، میگرن ، آسم ، آنفلوآنزا ، واریس ، روماتیس ، دیسک ، گریپ  ‌سینوزیت ، ‌آسپرین  ، آمپول ،‌سرنگ ، سرم ، میکرب ،‌آمبولانس  و واژه هایی فرانسوی است .



ادامه مطلب ...


جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, :: 10:11 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

گاه و بي‌گاه از من مي‌پرسند:«به جز كشور خودت ‌به كدام كشور ديگر علاقه داري؟» 

هميشه يك جواب داشته‌ام: تايوان.
مردم مي‌پرسند «تايوان؟ چرا تايوان؟»
جواب خيلي ساده است. چون تايوان صخره‌اي لم‌ يزرع در دريايي پر از امواج طوفاني و بدون منابع طبيعي براي زندگي كردن است. حتي براي ساخت و ساز بايد از چين، شن و ريگ وارد كند و با وجود همه اينها چهارمين ذخاير كلان مالي دنيا را در اختيار دارد. زيرا به جاي كندن زمين و استخراج هر آنچه كه بالا مي‌آيد، ‌تايوان ذهن و افكار 23ميليون تايواني را مي‌كاود‌، استعدادشان را، انرژي‌‌شان را و هوش و ذكاوت شان را.چه زن و چه مرد. هميشه به دوستانم در تايوان مي‌گويم:‌ شما خوشبخت‌ترين مردم دنيا هستيد، چطور اينقدر خوشبخت شده‌ايد؟ ‌نه نفت داريد،‌ نه سنگ‌آهن، نه جنگل، ‌نه الماس،‌ نه طلا، ‌فقط مقدار كمي ذخاير ذغال سنگ و گاز طبيعي ‌و به خاطر همين هم است كه فرهنگ تقويت مهارت‌هايتان را توسعه داده‌ايد؛ كاري كه امروزه ثابت شده با ارزش ترين و تنها منبع تجديدپذير واقعي در جهان است. حداقل اين برداشت شهودي من بود. اما ما در اينجا دلايلي نیز داريم كه اين موضوع را ثابت مي‌كند.



ادامه مطلب ...


بیم از حصار نیست

بی شك زمانی كه «آن سولیوان» اولین آموزش ها را بر دستان كوچك «هلن كلر» حك كرد و با زبان دست ها با هلن كوچك سخن گفت، باور داشت كه «هلن» زمانی نه چندان دور نام هر شیئی را، هرچند نامفهوم، بر زبان جاری خواهد كرد و یا زمانی كه «جبار باغچه بان» ، كودكان كر و لال را در كنف حمایت خویش قرار داد، می دانست كه هر كودك معلول نیز مانند دیگر كودكان، حقی برای آموختن و استعدادی به قدر خویشتن دارد...
و «لوییس بریل» باور داشت كه تاول های كاغذ خواهند توانست دنیای تاریك و پر التهاب كودكان نابینا را روشنی بخشد.آن چه در پی می خوانید؛ نگاهی است بر نیازهای آموزشی- پرورشی كودكان معلول در سه بخش:
الف: نیازهای ویژه آموزشی كودكان معلول، ب: گام به گام با كودك معلول ،ج: نیازهای والدین.

الف: نیازهای ویژه آموزشی كودكان معلول
كودكان ناتوان یا كم توان (معلول)، مشكلات خود را با ناتوانی در انجام فعالیت ها، انجام تكالیف مدرسه، برقراری ارتباط با آموزگار، دوستان، والدین و... رفتارهای نابهنجار به ویژه عصبانیت، پرخاشگری، مشكلات روانی- عاطفی و... بروز می دهند. این رفتارها به ویژه اگر كودك ناتوان در مدرسه كودكان عادی تحصیل كند، بیشتر بروز می كند. از این رو كودكان معلول (ذهنی یا جسمی)، به ویژه كودكانی كه دچار ناتوانی یا كم توانی ذهنی هستند، نیازمند شیوه های آموزشی ویژه، انتخاب مدرسه مناسب و... بوده و باید با شیوه اصولی آموزش ببینند.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:28 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

از آنجایی که قرن بیست و یکم، قرن اطلاعات، ابتکار و مهارت و سرعت می باشد بنابراین ویژگی های معلم در این قرن بر اساس این اصول می باشد.

الف) اطلاعات:
ویژگی معلم، بالا بردن اطلاعات و به روز کردن آن است. در بحث اطلاعات ((برنامه ICT فناوری اطلاعات)) جایگاه ویژه ای دارد که به آن می پردازیم.
1- آشنایی فناوری آموزشی: برای کسب موفقیت در قرن بیست و یکم، معلمان باید دانش آموزانی تربیت کنند که یادگیرندگان مادام العمر باشند و این مسیر نمی گردد مگر این که فرایند یادگیری مبتنی بر انتقال صرف دانش تغییر پذیرد بنابراین معلمان باید با استفاده از کامپیوتر و اینترنت و کاربرد آنها تدریس واقف باشند و دانش آموزان را نیز به این امر ترغیب کنند. فناوری اطلاعات به ما می گوید آن چه که تا دیروز درست بوده امروز ممکن است نادرست و حتی گمراه کننده باشد، بنابراین معلمان با استفاده از این تکنیک باید معلمانی محقق و پژوهشگر باشند و دانش آموزان پرسش گر امروز و پژوهشگر فردا تربیت کنند.



ادامه مطلب ...


در نظام آموزشی برنامه درسی متمرکز را مبنی بر آنچه که محفوظات است، متمرکز کرده‌اند چرا که به یک بعد انسان یعنی بعد ذهنی پرداخته و از پردازش به بقیه ابعاد وجودی فرد دوری کرده‌اند و همین امر در یادگیری اختلال ایجاد می‌کند. آنچه که مهم است، در پرورش و آموزش کودکان پرداختن به ابعاد وجودی فرد و یادگیری بر ۴ پایه استوار است و یادگیری‌ها فقط سرکلاس و پشت میز و پرداخت به کتاب نیست.
۱) ستون اول، دانستن
۲) ستون دوم، انجام دادن
۳) ستون سوم، زیستن
۴) ستون چهارم، با هم زیستن
در پشت میزها و کلاس آنقدر به ستون اول پرداختیم و ضخامت آن را محکم کردیم که از سه ستون دیگر غافل شدیم و خیمه‌ای کج و معوج ساختیم آنگونه که فرزندانمان در ارتباطات خود، در زندگی خود و در‌ ... دچار مشکلات فراوان شدند
.



ادامه مطلب ...


 

معمولا معلمان معترض هستند که یاد دادن یکسری اطلاعات خشک و بی روح به بچه ها و یادآوری آن در امتحانات بسیار سهل الوصول تر است از اینکه به آنها یاد دهیم که چگونه فکر کنند. آیا می توان اندیشیدن را به کودکان آموخت؟ تحقیقات می گویند: «بله»

 

معمولا معلمان معترض هستند که یاد دادن یکسری اطلاعات خشک و بی روح به بچه ها و یادآوری آن در امتحانات بسیار سهل الوصول تر است از اینکه به آنها یاد دهیم که چگونه فکر کنند.


 

 آیا می توان اندیشیدن را به کودکان آموخت؟ تحقیقات می گویند: «بله»


بخشی از تفکر، از تجربه نشات می گیرد؛ بنابراین برای اینکه بچه ها یاد بگیرند چطور فکر کنند (که شامل چگونگی ارزیابی آنها از موقعیت، چگونگی توجه آنها بر مهمترین جنبه ها، نحوه تصمیم گیری برای انجام کار، و چگونگی ادامه کار می شود) نیاز به تجربه دارند

.



ادامه مطلب ...


 

یک پیرزن چینی دوکوزۀ آب داشت که آنها را به دو سر چوبی که روی دوشش می گذاشت ، آویخته بود و از این کوزه ها برای آوردن آب از جویبار استفاده می کرد.

 

 یکی از این کوزه ها ترک داشت ، در حالی که کوزه دیگر بی عیب و سالم بود و همۀ آب را در خود نگه می داشت .

 هر بار که زن پس از پرکردن کوزه ها ، راه دراز جویبار تا خانه را می پیمود ، آب از کوزه ای که ترک داشت چکه می کرد و زمانی که زن به خانه می رسید ، کوزه نیمه پر بود.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:هفت اصل آموزشی بیل گیتس, :: 6:26 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

بیل گیتس، رئیس مایکروسافت، در یک سخنرانی در یکی از دبیرستان‌های آمریکا، خطاب به دانش‌آموزان گفت: در دبیرستان خیلی چیزها را به دانش‌آموزان نمی‌آموزند. او هفت اصل مهم را که دانش‌آموزان در دبیرستان فرا نمی‌گیرند، بیان کرد.
هفت اصول بیل گیتس به این شرح است:

... اصل اول:
در زندگی، همه چیز عادلانه نیست، بهتر است با این حقیقت کنار بیایید.


اصل دوم:
دنیا برای عزت نفس شما اهمیتی قایل نیست. در این دنیا از شما انتظار می‌رود که قبل از آن‌که نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید، کار مثبتی انجام دهید.

اصل سوم:
پس از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان و استخدام، کسی به شما رقم فوق‌العاده زیادی پرداخت نخواهد کرد.
به همین ترتیب قبل از آن‌که بتوانید به مقام معاون ارشد، با خودرو مجهز و تلفن همراه برسید، باید برای مقام و مزایایش زحمت بکشید.


اصل چهارم:
اگر فکر می‌کنید، آموزگارتان سختگیر است، سخت در اشتباه هستید. پس از استخدام شدن متوجه خواهید شد که رئیس شما خیلی سختگیرتر از آموزگارتان است، چون امنیت شغلی آموزگارتان را ندارد.

اصل پنجم:
آشپزی در رستوران‌ها با غرور و شأن شما تضاد ندارد. پدربزرگ‌های ما برای این کار اصطلاح دیگری داشتند، از نظر آنها این کار یک فرصت بود.

اصل ششم:
اگر در کارتان موفق نیستید، والدین خود را ملامت نکنید، از نالیدن دست بکشید و از اشتباهات خود درس بگیرید.

اصل هفتم:
قبل از آن‌که شما متولد بشوید، والدین شما هم جوانان پرشوری بودند و به قدری که اکنون به نظر شما می‌رسد، ملال‌آور نبودند



بهترین زمان آموختن انواع دانستنی ها و تحریک توانایی های اساسی کودک، 

دوران شش ساله اول زندگی تا قبل از رفتن به دبستان است.آموزش قبل

 

 از  دبستان عبارت ازاین است که اطلاعاتی در اختیارفرزندتان  بگذارید که

 مغز  در حال رشد کودک، به آن  نیاز دارد تا او در اولین سالهای شکل گیری

 مغز  و فکرش بتواند به رشد ممکنه خودبرسد. در این صورت است که طفل

 شما با استعداد تر وبا نشاط تر می گردد.والدین خوب شانس رشد ادراک در

 آغاز مرحله طفولیت را به فرزند خود می دهند.


تصاویر زیباسازی _ سایت پارس اسکین _ بخش تصاویر زیباسازی _ سری اول



ادامه مطلب ...


 

 ارزشیابی مستمر وسازنده را چگونه شروع کنیم؟

ارزشیابی مستمر یا سازنده، بخشی از فرایند آموزش تلقی می شود به این معنا که ارزشیابی درجریان

آموزش جاری است ومعلم به طور مستمر با آن در گیر است به عبارت دیگر ارزشیابی مستمر در طراحی

برنامه درسی معلم جای خاصی دارد ،یعنی معلم از نتایج مستمر در تعیین گام بعدی خود در آموزش

استفاده کند.

 

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:کودکان, خنده, صداقت, :: 2:37 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

ما می توانیم خیلی چیزها را از کودکان یاد بگیریم. بسیاری از ما این اقبال بلند را داریم که پس از گذشت بیست یا سی سال از دوران کودکی خود بار دیگر از نزدیک با این دوره سحر آمیز آشنا شویم. اگر بچه های ما نیز صاحب فرزندان دیگر شوند باز هم در سالیان دور تر می توانیم درس های تازه تری از کودکان بگیریم.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:فرصت,فکر,, :: 15:25 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

یک بررسی در مورد معلمان

راجع به مقدار زمانی که صرف سوال می کنند ، نشان می دهد که به نظر آنان این امر معمولی است که وقتی سوالی را مطرح می کنند ، قبل از تکرار آن ،بیشتر از یک ثانیه منتـــظر نمانده و فردی را برای جواب دادن صدا بزند .


 

 "  دانش آموز اول که پاسخ داد، معلــم کمتر از یک ثانیـــه منتظر می ماند و سپس نفر  بعدی را صـدا می زند ."

 

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:معلم ساخت گرا, :: 13:35 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

- آسان سازی فرایند ساخت دانش است.

 

٢- چون یادگیرنده در مرکز یادگیری قرار دارد ؛معلم نقش راهنما وتسهیل کننده را بازی

 

می کند.

 

٣- به فراگیر اجازه می دهد؛تا دانش را بسازد ونه اینکه دانش از طریق آموزش به او ارائه شود.

 

۴-با آگاهی از نظرات وتجارب قبلی فراگیران ؛،موقعیتهایی(پروژه ؛تهیه ی گزارش ؛کارورزی و...) را طراحی می کند که آنها بتوانند به بازسازی وبسط دانش خود بپردازند.

 

۵- بخش مهمی از نقش معلم در فضای ساختن گرا ؛سوال کردن است.زیرا طرح سوال به عنوان داربست یادگیری ؛مورد استفاده قرار می گیرد.

 

۶- نوع سوالات معلم ؛تحلیل ؛ترکیب وقضاوت توام با ارزیابی را به همراه دارد.سوالاتی مانند:

 

*آیا مطلب تازه ای دیده ای؟

 

* آیا می توانید راه دیگری بیابید؟

 

* چه اتفاقی می افتد اگر.....

 

٧- معلم دانش آموز را در کشف توانایی ها وعلایق یاری می کند؛ چون می داند هیچ

 

 انگیزه ای  قوی تر از علاقه ی عمیق ووادارنده نیست.

 

٨- معلم در این روش تفاوتهای فردی را به عنوان (گنجینه های دانش ) به حساب

 

می آورد؛که می تواند برای غنی سازی وتقویت یادگیری فراگیر مورد استفاده قرار گیرد.

 

٩- از دید معلم ساختن گرا ؛ دانش آموز متفکری است که نظریه پرداز آینده خواهد بود.

١٠-......



 

 براي اينکه فردي از يک موقعيت نامناسب به موقعيتي مناسب برسد، وقوع يادگيري الزامي است.

 

‌یادگیری واژه‌اي است که هر روز از آن استفاده مي‌کنيم و همين امر، تعريف آن را بسيار دشوار می کند.

يادگيري به تغييري اطلاق مي‌شود که بتوان آن را سنجيده و مشاهده کرد. اگر نتوان يادگيري را مشاهده کرد و سنجيد، آموزش با دشواري روبه‌رو مي‌شود. (آقازاده ۱۳81 ص ۲۱) شعار آموزشي جديد در کنفرانس جهاني آموزش براي همه (جامتين، تايلند ۱۹۹۰)،‌ تأکيد بر يادگيري است. اين شعار حقانيت يادگيرندگان و حقانيت معلمان را مدنظر دارد. برخي از معلمان درباره تعريفي از يادگيري که در برگيرنده‌ واژه «رفتار» است، نظري مثبت ندارند. آنان واژه رفتار را محدودکننده و ماشيني مي‌دانند و آن را به اسکينر و «رفتارگرايي» نسبت مي‌دهند. رفتارگرايان بر اين باورند که يادگيري، تغيير در رفتار است و ترجيح مي‌دهند بگويند که«يادگيري»نتيجه تغيير رفتار است. در اين مقاله اطلاعاتي درباره‌ ياددهي و يادگيري و عوامل مؤثر در اين فرايند ارائه مي‌شود.‌




ادامه مطلب ...


 

الگوی تدریس ساخت گرایی دارای چهار مرحله اساسی است. مراحل مورد نظر عبارتند از :کاوش .تشریح .  . گسترش ارزشیابی.
۱-کاوش:منظور از کاوش در نظام ساخت گرایی جستجوی راههایی برای دانش سازی است . یادگیرنده با استفاده از همه حواس خود برای ساخت دانش تلاش می کند .بخشی از دانش سازی در طی فرایند کاوش صورت می گیرد. کاوشگری از طریق همیاری بیشترین سودمندی را در بر دارد. بنابراین توصیه می شود همیاری را در فعالیتهای کاوشگری تشویق کنید و دانش آموزان رابرای طرح سوال وپاسخگویی به سوالهای طرح شده راغب سازید.

 



ادامه مطلب ...


پنجشنبه 22 مهر ماه سال 1389
کدام معلم کارآمد  است؟

 

 

معلمی  شغل  مهمی  است  که  ضرورت  آن  بر  کسی  پوشیده   نمی  باشد .این  ضرورت از  نظر  مولفین،عمدتا شکل  دهی  تجربیاتی  است  که  منجر  به  تغییرات  مطلوب  رفتاری  در  دانش  آموختگان  می شود .بخاطر  همین  ضرورت  آشکار  است  که  نقش  معلم  جنبه  نهادی  پیدا  کرده  و  بسیاری  از  گروههای  اجتماعی  و  افراد  و  دانشجویان  و  دانش  آموختگان  مختلف ،انتظارات  کلی  مشخصی  از آنچه  که  یک  معلم  هست   و  باید  باشد  دارند .اما  به  نظر  می  رسد انتظارات  کلی  مورد نظر  در  عمل  دچار  مشکل  می گردند . زیرا  همه  ما  در طول  حیات  تحصیلی  یا حرفه  ای  خود  با  معلمان  و  اساتیدی  مواجه  شده  ایم  که  از آنها  با  کلمات  خوب  یا  بد  یاد  کرده  ایم !

بنابراین  یک  سوال  اساسی  پیش  می  آید  که  آیا این  دو معلم  با  یکدیگر اصولا  یکسان  هستند  یا  اینکه  تفاوتی  بین  آنها وجود  دارد؟



ادامه مطلب ...


جمعه 10 تير 1390برچسب:تکلیف, یاری,مقاومت,سازنده, :: 4:47 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو
 
بزرگترها ، کودکان و تکالیف مدرسه

تکالیف مدرسه و نکاتی مهم برای والدین.
کمک بیش از حد به کودک باعث می شود که او برای همیشه از گفتن این جمله که :" من این کار را کرده ام " محروم شود و فقط به جای آن بگوید : " مادر آن را برای من انجام داد." بهبود شیوه درس خواندن، در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

ممکن است در بسیاری از خانواده ها زمان انجام دادن تکالیف، هم برای فرزندان و هم برای اولیا ، پر از اضطراب و نگرانی باشد. تحقیقات به وضوح نشان می دهد که انجام دادن تکالیف نه تنها در یادگیری فرزندان مؤثر است،  بلکه مهارت هایی را که آن ها برای موفقیت در مدرسه و زندگی لازم دارند، بالا می برد. مهارت هایی مانند سازمان دهی امور، حل مشکلات، تمرکز حافظه، تنظیم هدف و پشتکار در کارها، از این جهت
کمک بیش از حد به کودک باعث می شود که او برای همیشه از گفتن این جمله که :" من این کار را کرده ام " محروم شود و فقط به جای آن بگوید : " مادر آن را برای من انجام داد." بهبود شیوه درس خواندن، در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.



ادامه مطلب ...



بخشي از اهداف مهارت هاي زندگي عبارت است از :
• تقويت اعتماد به نفس
• تقويت روحيه مشاركت و همكاري
• رشد و تقويت عواطف انساني
• ايجاد روحيه مقاومت در برابر تبليغات مسموم
• كمك به شناسايي و بيان احساسات
• تأمين سلامت جسمي و بهداشت رواني
• تقويت مهارتهاي ارتباطي
• ساختن يك شهروند متعادل و مقبول اجتماع
• تقويت روحيه ي همزيستي مسالمت آميز
• ارتقاء سازگاري فرد با خودش با ديگران و محيط زندگيش


 



ادامه مطلب ...


  الف: امور مربوط به مربی

 

 

1ـ برای تفهیم بیشتر مطالب، استفاده از تابلوهای زیبا و تمیز و گچ های رنگین لازم است.

 

 

 

 

2ـ استفاده از وسایل کمک آموزشی در افزایش میزان موفقیت بسیار موثر است.

 

 

 

3ـ مشارکت دانش آموزان در امر یادگیری حتی تهیه وسایل کمک آموزشی توسط خود دانش آموزان امری ضروری می نماید



ادامه مطلب ...


1.شاگردانی که اطلاعات زیادی دارند:

• صحبت با انها.

• ارزش قائل شدن برای تجربیات آنها.

• کمک گرفتن ازآنها دردادن درس.

• درگیر کردن آنها بامطالب.

• مورد تایید قراردادن آنها تا ارزش علم وتجربه برای کلاس ملموس شود.

• آنهارا به عنوان مربی گروههای کوچک وکم تجربه قرار دهیم.



ادامه مطلب ...



 

برخي از رفتارهايي که والدين بايد در مورد فرزندان خود به آن‌ها توجه ويژه‌اي داشته باشند:

 

1-به کودک خود برچسب نزنند.

۲ - او را با کودکان ديگر مقايسه نکنند.

۳  -بيش از حد توان او از او انتظار نداشته باشند.

۴ -طبيعت کودک خود را (درون‌گرا و برون‌گرا) ، نفي نکنند.

۵  -از حمايت بيش ازحد کودک خود بپرهيزند.

۶  -به جاي او تصميم نگيرند و به جاي او مشکلاتش را حل نکنند.

 

۷  -از احساس دل‌سوزي، ترحم و مداخله‌ي حمايت‌گرانه پرهيز کنند.

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

اين وبلاگ سعي دارد ، اطلاعات مورد نيازآموزشي و مهارت ياد گيري را با بهره گيري از تجربيات چندين ساله آموزشي خود ،و همچنين جمع بندي ازسايرمنابع دراختيار دانش آموزان عزيزو همكاران گرامي قرار دهد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش ابتدایی 2 و آدرس amozeshb.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 1481
بازدید کل : 53068
تعداد مطالب : 153
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1

شروع کد نظرسنجی! -->city=IRXX0018&border=B01937' type=text/javascript >